Turizm eğitiminde yeni yaklaşımlar
Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi (UKÜ) Turizm ve Otel İşletmeciliği Yüksekokulu Müdürü Prof. Dr. Orhan Uludağ, teknoloji alanında yaşanan ilerlemelerin, gelişen endüstri trendlerinin ve değişen gezgin taleplerinin turizm eğitimi konusunda da değişimleri kaçınılmaz kıldığını belirterek, bu gelişmeler doğrultusunda öğrencilerin turizm sektöründe ilerlemeleri için turizm eğitiminde yeni yaklaşımları başlatmanın önemli olduğunu ifade etti.
Deneyimsel öğrenmenin bu alanda öne çıkan yeni yaklaşımlardan biri olduğuna dikkat çeken Uludağ, pratik deneyimin öneminin farkına varan kurumların, stajları, saha gezilerini ve endüstri iş birliklerini müfredatlarına dâhil etmeye başladıklarını aktardı.
Uludağ, bu yöndeki uygulamalı yaklaşımın öğrencilerin sektör hakkında ilk elden bilgi edinmelerine, eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerine ve turizm operasyonları hakkında daha derin bir anlayış geliştirmelerine olanak tanıyacağını söyledi.
Sürdürülebilir turizm anlayışının endüstrinin önemli bir yönü olarak görülmeye başlandığını aktaran Uludağ, eğitim kurumlarının da sürdürülebilirliği programlarına dâhil etmelerinin elzem olduğunu vurguladı.
Uludağ, öğrencilerin son yıllarda “sorumlu turizm”, “çevre koruma” ve “topluluk geliştirme” kavramları ile karşılaşmaya başladıklarını işaret ederek, “Sürdürülebilirliğe olan bu odaklanma, mezunları endüstrinin karşı karşıya olduğu acil zorlukları ele almaya ve sektörün uzun vadeli uygulanabilirliğine katkı sağlayacak” şeklinde konuştu.
Teknolojinin diğer alanlarda olduğu gibi turizm eğitiminde de devrim yarattığını belirten Uludağ, “Sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik sınıflarda öğrencilerin destinasyonları keşfetmelerini, hayat senaryolarını simüle etmelerini ve kültürel anlayışlarını geliştirmelerini sağlayan araçlar haline geldi” dedi.
Uludağ, ayrıca çevrimiçi öğrenme platformları ve Kitlesel Açık Çevrimiçi Kursların turizm eğitimini daha erişilebilir kıldığını de söyleyerek, farklı bilgi ve becerilere sahip öğrencilerin kendi hızlarında bilgi edinmelerine olanak sağlandığını söyledi.
Bir diğer eğitim yaklaşımının işbirliğine dayalı öğrenme olduğunun altını çizen Uludağ, “Grup projeleri, ekip çalışması ve disiplinler arası iş birliklerinin önemli olduğunu aktardı.
Uludağ son olarak, turizm eğitimindeki yeni yaklaşımların öğrencilerin turizm endüstrisindeki kariyerlerine hazırlanma biçimlerinde devrim yarattığını vurgulayarak, “Turizm eğitiminde deneyimsel öğrenme, sürdürülebilirlik, teknoloji ve işbirlikçi öğrenmenin entegrasyonu mezunların turizm sektörünün değişen yapısında ilerlemelerine katkı sağlayacak” ifadesini kullandı.