Turizm sektörü algoritmalar sayesinde yeniden yapılanacak
Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi (UKÜ) Turizm ve Otel İşletmeciliği Yüksekokulu Müdürü Prof. Dr. Orhan Uludağ, algoritmaların turizm ve konaklama sektörünün işleyiş tarzını değiştireceğini belirterek, özellikle turizm iş operasyonlarının ve müşteri deneyimlerinin bu algoritmalar nedeniyle yeniden yapılanacağını öngördüklerini kaydetti.
Öneri algoritmalarının çok sayıda müşteri tercihini, davranışını ve etkileşimini incelemek için makine öğrenimini kullandığını aktaran Uludağ, bu sayede işletmelerin bireysel zevklere ve ilgi alanlarına göre özel seyahat önerileri, konaklama ve güzergâhlar sunarak tüketici memnuniyetini ve sadakatini artırabileceklerini işaret etti.
Özellikle beş algoritmaya dikkat çeken Uludağ, bunların “Tahmine dayalı analitik algoritmalar”, “Doğal dil işleme (NLP) algoritmaları”, “Dinamik fiyatlandırma algoritmaları”, “Jeo-uzamsal algoritmalar” ve “Duygu analizi algoritmaları” oldukları bilgisini paylaştı.
Uludağ, Tahmine dayalı analitik algoritmaların tarihsel ve gerçek zamanlı veriler, turizm talep eğilimlerini tahmin etmek için kullanıldıklarını kaydederek, işletmelerin bu sayede yoğun sezonları, popüler destinasyonları ve müşteri tercihlerini tahmin ederek fiyatlandırmayı, kaynak yönetimini ve kapasite planlamasını optimize edebileceklerini söyledi.
NLP algoritmalarının sohbet robotlarının ve sanal asistanların insanlar gibi konuşmasına olanak tanıdığını açıklayan Uludağ, “Yolculuk deneyimi boyunca, yapay zekâ destekli bu temsilciler hızlı yardım sağlayabilir, soruları yanıtlayabilir ve kişiselleştirilmiş öneriler sunabilirler” dedi.
Uludağ, Dinamik fiyatlandırma algoritmalarının talebe, müşteri davranışına ve piyasa koşullarına göre fiyatları gerçek zamanlı olarak değiştirebileceğinden bahsederek, “Dinamik fiyatlandırma çözümleri, firmaların geliri en üst düzeye çıkarmasına, yoğun olmayan zamanlarda promosyonlar sunmasına ve çifte rezervasyondan kaçınmasına olanak tanır” bilgisini paylaştı.
Jeo-uzamsal algoritmaların ise konum verilerini kullanarak gerçek zamanlı navigasyon, konum tabanlı reklamcılık ve artırılmış gerçeklik seyahat deneyimi sağladığını söyleyen Uludağ, işletmelerin bu algoritmalar ile gezginlerin deneyimlerini geliştirebileceklerini aktardı.
Uludağ son olarak Duygu analizi algoritmalarının müşteri değerlendirmelerini ve geri bildirimlerini analiz ederek memnuniyet ve gelişim alanlarına katkı koyacağını belirterek, “Bu bilgi şirketlerin hizmetlerini geliştirmelerine ve itibarlarını korumalarına yardımcı olacak” açıklamasında bulundu.
Algoritmaların aynı zamanda turizm ve otel endüstrisinde kişiselleştirmeyi, operasyonları ve müşteri memnuniyetini iyileştirebileceğini de vurgulayan Uludağ, işletmelerin rekabetçi kalmak ve günümüz turistleri memnun edebilmenin yolunun söz konusu teknolojilerin takip edilmesi ile sağlanabileceğini de işaret etti.