UKÜ’lü Akademisyenden mülteci çalışmalarına katkı
Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Sosyal Hizmet Bölümü öğretim görevlisi Buse Erzeybek İnsan Hakları Platformu (İHP) tarafından düzenlenen “Sosyal Hizmetler ve Mülteci Hakları” konusunda Sosyal Hizmetler dairelerinde görev yapan toplam 23 memura mülteci, sığınmacı ve göçmenlerle çalışırken sosyal hizmet uzmanlarının sahip olması gereken rol ve sorumluluklar, sosyal politikalar üzerine eğitim verdi.
Evrensel Hasta Hakları Derneği, Mülteci Hakları Derneği, Kuir Kıbrıs Derneği, Kıbrıslı Türk İnsan Hakları Vakfı, Sivil Toplum İnisiyatifi Derneği ortaklığında kurulan İHP, Ekim 2021 tarihinde Avrupa Birliği destekli bir proje başlatarak, düzenlediği etkinliklerle ülkede insan haklarına saygı duymayı, adil, demokratik, eşitlikçi ve kapsayıcı bir anlayışa katkı koymayı amaçlamaktadır.
Erzeybek, proje kapsamında mülteci hakları, insan ticaretiyle mücadele, LGBTİ+ hakları, demokratik haklar ve tutukluluk koşulları alanında birçok etkinlik ve çalışma yapıldığını belirterek ayrıca ücretsiz hukuki destek sağlandığını ve hak ihlallerini raporlama çalışmaları yapıldığını da dile getirdi.
İHP’nin yine aynı proje çerçevesinde ülkedeki kamu personeline yönelik insan haklarının çeşitli alanlarında eğitimler verdiğine de dikkat çeken Erzeybek, kendisinin ve Mülteci Hakları Derneği sosyal danışmanı Burcu Okur’un “Sosyal Hizmetler ve Mülteci Hakları” üzerine bir eğitim verdiklerini vurguladı.
Erzeybek, söz konusu teorik eğitim yanı sıra aynı grupla atölye ve vaka çalışması gerçekleştirdiklerini de işaret ederek, bu sayede katılımcıların bilgilerini pekiştirdiklerini kaydetti.
Eğitim sonunda katılımcıların hem kendi bireysel eksikliklerini hem de sosyal politikaların, göç politikalarının ve yasaların bu bağlamda nasıl gelişip değiştirilmesi gerektiğini görme şansı elde ettiklerini açıklayan Erzeybek, söz konusu uygulamalarla sosyal adalet ve hak temelli yaklaşımın işbirliği içinde yapılacak çalışmalarla sağlanabileceğine dair umutlu olduklarını da dile getirdi.