


Bölüm Hakkında
Program, geleneksel bilgi temelleri ile birlikte yaratıcılık, ilerici bilgi ve teknoloji gerektiren kültür ve sanatla harmanlanmış teknolojik yeniliklerin geniş bir resmini sunmaya odaklanmaktadır. Günümüzün teknoloji merkezli toplumu, yüksek teknolojinin gelecekteki seyrini tahmin etme ve yeni talepleri yaratıcı yaklaşımlarla karşılama becerisi gerektirdiğinden, program, küresel kültür ve teknoloji trendlerini yansıtan ve öğrencilerin küresel rekabet becerilerinin geliştirilmesi de dahil olmak üzere işletmelerin ihtiyaçlarına yönelik, özellikle pazarlama alanında özelleştirilmiş dersler sunmaktadır.
Program, ağ bağlantılı medya ve pazarlamayı hızla değişen koşullarda yönlendirebilen, nitelikli ve yetenekli profesyonellerin ihtiyaçlarını karşılamak için en güncel müfredatı sunmaktadır. Disiplinlerarası yapısı ile program öğrencilere hızla değişen bir dünyaya bakış açısı sunmayı ve öğrencileri günümüz iş dünyasındaki güncel dijital medya ve pazarlama programlarını uygulama becerilerini hem teorik bilgi hem de pratik uygulamalarla donatmayı amaçlamaktadır.
Eğitim Olanakları
4 yıllık müfredat dâhilinde öğrencilerin hem teorik hem de pratik yönde bilgi ve becerilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir. İlk iki dönemde temel iletişim, medya ve pazarlama derslerinin yanı sıra, bilgi teknolojileri, İngilizce ve ekonomi ile ilgili dersleri alacak olan öğrencilere, ilk yarıyıldan itibaren Dijital Medya ve Dijital Pazarlama dersleri verilmektedir. Öğrenciler sunulan dersler sayesinde uzmanlaşmak istedikleri alanlarla ilgili farklı dersler alma imkanı bulmaktadırlar.
Program, öğrencilerin çok kültürlü ve yüksek teknolojili bir çalışma ortamında planlama, tasarlama, geliştirme ve faaliyet gösterme anlayışına dayalı yaratıcı ve harmanlanmış becerilerini geliştirir. Öğrencilerin becerilerini endüstriyel alanlara uyarlamak için sektörün ihtiyaçlarını yansıtan program, alanında uzman konuşmacıları davet etmekte, çok disiplinli proje ve staj olanakları sunmaktadır.

Kariyer Alanları
Günümüzde dijital medya hayatımızın her alanında olduğu gibi eğitim alanında da rağbet görmeye başlamıştır. Dijital medyanın kullanım alanının genişlemesi sonucunda e-ticaret, e-pazarlama gibi yeni kavramlar ortaya çıkmıştır. Buna bağlı olarak birçok sektörde çalışmak isteyen bireylerin eğitimlerinin de bu yönde olması beklenmektedir. Bu noktada eğitimli insan gücüne ihtiyaç duyulmaya başlanmıştır. Dijital medyanın kullanım alanları çok genişlemiştir. Ticaretin her alanında kullanılmaya başlanmıştır. Bu gelişmeler ışığında eğitimli insan gücüne ve bu alanda eğitimli insan gücünü yetiştirebilecek akademisyenlere ihtiyaç vardır. Bu bölümden mezun olan kişiler, medya ve pazarlama sektörünün değişik alanlarında kendilerine rahatça iş bulabileceklerdir. Ayrıca\ bu alanda yüksek lisans ve doktora yapabilmeleri için gereken altyapıyı almış olacaklardır.
İletişim
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Çevik Uraz Merkezi, CU241
Tel: +90 392 671 1111 Dahili: 2201
Fakülte E-posta: secretary-fes@ciu.edu.tr
Zorunlu Dersler
Birinci Dönem
DİJİTAL MEDYA VE İLETİŞİME GİRİŞ
Ders Kodu
DMMA101Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
4MİKROEKONOMİ
Ders Kodu
ECON101Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
7OKUMA VE YAZMA BECERİLERİ-I
Ders Kodu
ENGL141Kredi
3Teorik Saat
2Pratik Saat
2AKTS
4BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
Ders Kodu
ITEC101Kredi
3Teorik Saat
2Pratik Saat
2AKTS
4SOSYOLOJİ
Ders Kodu
SOCY101Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
5MODERN TÜRKİYE TARİHİ
Ders Kodu
TARH100Kredi
0Teorik Saat
2Pratik Saat
0AKTS
2TÜRKÇE
Ders Kodu
TURK100Kredi
0Teorik Saat
2Pratik Saat
0AKTS
2İkinci Dönem
DİJİTAL PAZARLAMAYA GİRİŞ
Ders Kodu
DMMA102Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
7HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
Ders Kodu
DMMA104Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
6OKUMA VE YAZMA BECERİLERİ-II
Ders Kodu
ENGL142Kredi
3Teorik Saat
2Pratik Saat
2AKTS
4MEDENİYET TARİHİ
Ders Kodu
HIST100Kredi
0Teorik Saat
2Pratik Saat
0AKTS
2BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ-II
Ders Kodu
ITEC102Kredi
3Teorik Saat
2Pratik Saat
2AKTS
4PSİKOLOJİ
Ders Kodu
PSYC110Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
6TÜRKÇE
Ders Kodu
TREG100Kredi
0Teorik Saat
2Pratik Saat
0AKTS
2Üçüncü Dönem
INTERCULTURAL COMMUNİCATİON
Ders Kodu
DMMA201Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
5MARKETING MANAGEMENT
Ders Kodu
DMMA203Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
7POPULAR CULTURE AND MEDİA
Ders Kodu
DMMA205Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
4PRİNCİPLES OF ADVERTİSİNG
Ders Kodu
DMMA207Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
6İLERİ DÜZEY OKUMA VE YAZMA BECERİLERİ-I
Ders Kodu
ENGL241Kredi
3Teorik Saat
2Pratik Saat
2AKTS
4Dördüncü Dönem
SOCİAL MEDİA İN COMMUNİCATİON
Ders Kodu
DMMA202Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
5CREATİVE DİGİTAL MEDİA PRODUCTİON
Ders Kodu
DMMA204Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
6NEW MEDİA TECHNOLOGİES
Ders Kodu
DMMA206Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
3FACULTY ELECTİVE
Ders Kodu
DMMAXX1Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
6İLERİ DÜZEY OKUMA VE YAZMA BECERİLERİ-II
Ders Kodu
ENGL242Kredi
3Teorik Saat
2Pratik Saat
2AKTS
4Beşinci Dönem
SUMMER TRAİNİNG I
Ders Kodu
DMMA200Kredi
0Teorik Saat
0Pratik Saat
0AKTS
5MEDİA LAW AND ETHİCS
Ders Kodu
DMMA301Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
5RESEARCH METHODS FOR SOCİAL SCİENCES
Ders Kodu
DMMA303Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
5MARKAYÖNETİMİ
Ders Kodu
DMMA305Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
5DEVELOPİNG A DİGİTAL BUSİNESS
Ders Kodu
DMMA307Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
5FACULTY ELECTİVE
Ders Kodu
DMMAXX2Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
5Altıncı Dönem
CORPORATE IDENTİTY DESİGN
Ders Kodu
DMMA302Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
4MEDİA PLANNİNG İN ADVERTİSİNG
Ders Kodu
DMMA304Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
4CONSUMER BEHAVİOR
Ders Kodu
DMMA306Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
4INTEGRATED MARKETİNG COMMUNİCATİON
Ders Kodu
DMMA308Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
5FACULTY ELECTİVE
Ders Kodu
DMMAXX3Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
6Yedinci Dönem
SUMMER TRAİNİNG II
Ders Kodu
DMMA300Kredi
0Teorik Saat
0Pratik Saat
0AKTS
5SİBER KÜLTÜR
Ders Kodu
DMMA401Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
3DİGİTAL MEDİA PORTFOLİO
Ders Kodu
DMMA403Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
5DATABASE MARKETİNG
Ders Kodu
DMMA405Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
5ELECTİVE
Ders Kodu
DMMAXX4Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
5ELECTİVE
Ders Kodu
DMMAXX5Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
5Sekizinci Dönem
WEB DESİGN AND MARKETİNG
Ders Kodu
DMMA402Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
6DİGİTAL CAMPAİGN MANAGEMENT
Ders Kodu
DMMA404Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
6DİGİTAL PROPAGANDA
Ders Kodu
DMMA406Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
5ELECTİVE
Ders Kodu
DMMAXX6Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
6ELECTİVE
Ders Kodu
DMMAXX7Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
6Seçmeli Dersler
SOSYAL BİLİMLER İÇİN İSTATİSTİKSEL UYGULAMALAR
Ders Kodu
STAT461Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
5SATIŞ YÖNETİMİ
Ders Kodu
BUSN470Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
6FAALİYET VE ÜRETİM YÖNETİMİ
Ders Kodu
BUSN460Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
7YÖNETİM BİLİMİ
Ders Kodu
BUSN321Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
6INTERNATIONAL BUSINESS MANAGEMENT
Ders Kodu
BUSN471Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
ORGANIZATION THEORY
Ders Kodu
BUSN361Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
INTERNATIONAL MARKETING
Ders Kodu
BUSN484Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
6SMALL BUSINESS MANAGEMENT
Ders Kodu
BUSN416Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
6PARA VE BANKACILIK
Ders Kodu
BUSN332Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
8BİLGİ YÖNETİMİ
Ders Kodu
BUSN410Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
6PROJE YÖNETİMİ
Ders Kodu
BUSN441Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
6CREATIVITY AND INNOVATION
Ders Kodu
BUSN236Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
6MANAGING SOCIAL RESPONSIBILITY PROJECTS
Ders Kodu
BUSN437Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
6KKTC Adaylar
KKTC vatandaşı aday öğrenciler ile KKTC’de lise eğitiminin tamamını tamamlamış T.C. vatandaşı öğrencilere yönelik düzenlenen UKÜ Öğrenci Yerleştirme ve Burs Sıralama Sınavı’nda gösterdikleri başarı ve tercih ettikleri programlar doğrultusunda lisans programlarına yerleşirler.
Sınavda başarı gösteren öğrenciler, kayıt işlemlerini KKTC Tanıtım Ofisi’nden yapabilirler.
Lisans programlarımıza başvurularınızı online olarak direkt başvuru portalı üzerinden yapabilirsiniz. Bilgilerinizi doğru bir şekilde doldurun ve başvuru formunun son sayfasında listelenen tüm gerekli belgeleri yükleyin.
Gerekli belgeler;
- Doldurulmuş başvuru formu,
- Yüksek/İkincil Sertifika veya eşdeğerleri (ör. O/A'Level, WAEC/NECO)
- İngilizce Dil yeterliliğinin kanıtı: TOEFL (65 IBT) veya IELTS (5.5). Bu belgelere sahip olmayan öğrenciler, kampüse varışlarından sonra UKÜ İngilizce yeterlilik sınavına gireceklerdir,
- Uluslararası pasaport/doğum belgesinin taranmış kopyası,
- Eksiksiz doldurulmuş ve imzalanmış UKÜ Kural ve Yönetmelikleri belgesi (online başvuru sırasında indirilebilir).
UKÜ, lisans programlarında pek çok burs ve indirim olanağı sunar.
KKTC Adaylar
- Akademik Başarı Bursları ve daha fazlası için tıklayınız.
Uluslararası Adaylar
- Akademik Başarı Bursları ve daha fazlası için tıklayınız.
Öğrenim Ücretleri her akademik yılın başında belirlenir. UKÜ’ye kayıt yapmaya hak kazanan aday öğrenciler Eğitim Ücreti Hesaplama sistemi doğrultusunda ücretlerini öğrenebilirler.